24. 09. 2014.

O tetoviranom Bogu


Naše ruke i Božja ruka


Draga zajednico
Pogledajmo jedanput naše ruke. Neki su jutros možda svježe odsjekli nokte ili ih lakirali. A ruke zatim dobro namazali kremom. Neke ruke možda nisu sasvim čiste jutros, du se još vide tragovi rada od prošlog tjedna, od ulja ili boje. Možda sam i ja na nadlanicu nešto napisala, što se uprkos trljanju još može vidjeti. Možda su to i tragovi od grebanja mačke ili ožiljci od prije. A onda, ako pogledam unutarnju stranu mojih ruku, onda otkrivam mnogo linija. To su skroz različite linije. Široke i markantne, ali i male i nježne. Prati s tvojim kažiprstom te linije. Malo u desnom, malo u lijevom dlanu. Svaki dlan je jedinstven. Svako u svom dlanu ima drugačije linije i bore.
Malo prije smo s ovom, našom rukom, pozdravili našeg susjeda. Nekima je trebalo duže, dok nisu počeli s pozdravljanjem. Ali nigdje nisam vidjela, da je neko odbio njemu pruženu ruku - bez obzira koliko je mala ili velika i kako izgleda.  Ili da je neko čak udario po ruci drugoga i okrenuo se. To bi bilo i bolno. Ne samo, jer udarac boli,  nego jer to i u srcu boli, ako bi neko odbio pruženu ruku.
Bog je taj, koji nama ljudima ruku pruža. "Vidi ovdje, moje ruke. U ove moje ruke sam te urisao."
Neki učenici i konfirmandi za vrijeme nastave napišu sebi nešto na ruku, da ne bi zaboravili. Tu sam već vidjela telefonske brojeve, domaće zadaće, imena, male sličice, šalabahtere i drugo. A nedavno mi jedna konfirmandica rekla, kada se za tjedan dječije Biblije napamet učilo tekstove: "Ja ću sebi tekstove onda napisati u šaku." A ja rekoh." Koliko imaš teksta, toliko ne može stati na ruku. U svakom slučaju sa olovkom koja se da izbrisati, da majke doma skroz ne pošize.
Ali tebe je Bog u svoju ruku urisao sa neizbrisivom olovkom. "Neizbrisivo sam te u moje dlanove urisao; di si mi uvijek pred očima" kaže on. On te je ugravirao u svoj dlan, utetovirao.




Neki si po tijelu daju tetovirati imena voljenih partnera. Čitala sam o jednom muškarcu, koji si je na ruku dao tetovirati ime njegove ljubljene. Toliko je bio njome oduševljen. Iz toga nažalost nije nešto čvrsto postalo - unatoč tetovaži. Uklanjanje tetovaže je bilo vrlo bolno i ostavilo je vidljive ožiljke, kada je on oženio jednu drugu ženu.
Bog nas je tetovirao u svoje ruke. Pa i ako do sada nismo uzvratili njegovu ljubav, on tu tetovažu nije otklonio. Njegova ljubav prema nama još uvijek traje!
Već to je zapanjujuće, to što je Bog sebi tetovirao ime njegovih sluga. U vrijeme Isusova neki robovi i sluge su po rukama dobijali tetovirana imena njihovih gospodara i majstora. Ali nikada se ime sluga nije našlo na ruci jednog od gospodara i majstora. Ali Bog, Gospodar svih Gospodara, Kralj svih Kraljeva, ugravirao je sebi tvoje ime. Ti si kroz vjeru u Isusa njegovo voljeno dijete, koje on voli i nikada ne zaboravlja.
Bog kaže: "Ja sam te neizbrisivo u moje ruke urisao." Kakva divna, utješna predstava: Bog je mene, nas u svoje dlanove urezao, moje, naša imena, a time tako reći nas same na svoju šaku tetovirao. Neizbrisivo. I onda kad se osjećam zaboravljenim i od svih dobrih duhova napuštenim, kod Boga nisam zaboravljen.
Možda je nekom teško to vjerovati. Možda je tu osjećaj, da je Bog naročito daleko i naročito malen izgleda, baš kad mi je najpotrebniji.
Ova riječ od Boga je izvorno k takvim ljudima rečena. K ljudima, koji su rekli: naš Bog nas je napustio i zaboravio.
K takvima se kaže: Sada je tvoje ime, tvoje lice, ti si u potpunosti ugraviran u ruke Božje. U njegove  dlanove! On te uvijek ima pred očima, tebe sa svim, što činiš i misliš i osjećaš.
Ova riječ od Boga nije rečena povodom krštenja. A ipak je slika Božjih ruku, u koje sam urisanA, naročito ljepa slika za ono što se dešava u krštenju. U krštenju nam Bog pruža svoje ruke: " Vidi ovdje, moje ruke". Ti ih smiješ dohvatiti. Mi smo povezani. Ti si urisanA u moje dlanove. Uvijek te imam pred očima.
Mi svi, koji pripadamo Bogu, utetovirani smo u njegove ruke. U tome smo međusobno povezani. Krštenje nas zato i obavezuje, da gledamo jedni u druge, jedni drugima ruke pružamo, jedni za druge nastupamo,. Zejednički za Bogom tražimo, zajednički se njemu obraćamo. Jer kod Boga niko od nas nije zaboravljen. Amen.
Ti si moje utočište

Božja služba 14.10.12, Bolheim - Sa posjetom iz dijakonije Stetten i Krštenjem
Pastorka Hanna Nicolai, Evangelistička crkvena zajednica Bolhajm

Preveo B.K.


I ima na haljini i na bedru svojemu ime napisano: "Kralj nad kraljevima i Gospodar nad gospodarima".(Otkrivenje 19,16)

Naravno moguće je također i da je ime zaista napisano nekom bojom. Ali u ono doba kada je ovaj tekst sastavljen bilo je uobičajeno graviranje svoga imena na boku statueta, a ne pisanje. Što će reći, u vrijeme sastavljanja ovog pisma mnogi ljudi su to mjesto u pismu zaista razumijevali kao da Isus ""Kralj kraljeva i Gospodar gospodara." - Ima tetovažu na boku/bedru! (Samuel Diekmann, Pastor, Slobodna evangelistička crkva)




Otkrivenje 19,1    Poslije ovoga začuh kao glas veliki naroda mnogoga u nebu gdje govore: "Aleluja! Spasenje i slava i sila Bogu našemu:
Otkrivenje 19,2    Jer su istiniti i pravedni sudovi njegovi, što je osudio bludnicu veliku, koja pokvari zemlja bludom svojim, i osvetio krv sluga svojih od ruke njezine."
Otkrivenje 19,3    I opet rekoše: "Aleluja! I dim njezin diže se u vijeke vjekova."
Otkrivenje 19,4    I padoše dvadeset i četiri starješine i četiri bića, i pokloniše se Bogu, koji sjeđaše na prijestolju, i rekoše: "Amen! Aleluja!"
Otkrivenje 19,5    I glas izađe od prijestolja govoreći: "Hvalite Boga našega, sve sluge njegove, i koji ga se bojite, mali i veliki!"
Otkrivenje 19,6    I začuh kao glas naroda mnogoga, i kao glas voda mnogih, i kao glas gromova jakih, koji govore: "Aleluja, jer zakraljeva Gospodin Bog naš Svemoćni!
Otkrivenje 19,7    Radujmo se i veselimo, i dajmo slavu njemu, jer dođe svadba Janjeta, i zaručnica se je njegova pripravila.
Otkrivenje 19,8    I dade joj se, da se obuče u platno sjajno i bijelo, jer je platno pravednost svetih.
Otkrivenje 19,9    I reče mi: "Napiši: Blagoslovljeni su oni, koji su pozvani na svadbenu gozbu Janjetovu!" I reče mi: "Ovo su istinite riječi Božje."
Otkrivenje 19,10    I padoh pred noge njegove, da mu se poklonim, i reče mi: "Nemoj! Ja sam sluga kao i ti i braća tvoja, koja imaju svjedočanstvo Isusovo. Bogu se klanjaj!" Jer je svjedočanstvo Isusovo duh proročanstva.
Otkrivenje 19,11    I vidjeh nebo otvoreno, i gle, konj bijel, i koji sjeđaše na njemu, zove se Vjerni i Istiniti, i sudi i vojuje po pravdi.
Otkrivenje 19,12    A oči su mu kao plamen ognjeni, i na glavi njegovoj krune mnoge, imajući ime napisano, kojega nitko ne zna do on sam.
Otkrivenje 19,13    I obučen je u haljinu umočenu u krv, i ime se njegovo zove "Riječ Božja".
Otkrivenje 19,14    I vojske nebeske iđahu za njim na konjima bijelim, obučene u platno bijelo i čisto.
Otkrivenje 19,15    I iz usta njegovih izlazi mač oštar, da njim pobije narode. I on će njima vladati sa žezlom gvozdenim; i on gazi tijesak žestokoga vina gnjeva Boga Svemoćnoga.
Otkrivenje 19,16    I ima na haljini i na bedru svojemu ime napisano: "Kralj nad kraljevima i Gospodar nad gospodarima".
Otkrivenje 19,17    I vidjeh, jednoga anđela, gdje stoji na suncu; i povika glasom velikim, govoreći svima pticama, što su letjele posred neba: "Dođite, i skupite se na veliku gozbu Božju,
Otkrivenje 19,18    Da jedete mesa od kraljeva, i mesa ori vojskovođa i mesa od mogućnika i mesa od konja i njihovih jahača, i mesa od sviju slobodnjaka i robova, i od malih i velikih!"
Otkrivenje 19,19    I vidjeh zvijer i kraljeve zemlje i vojske njihove skupljene, da zametnu rat s onim, koji sjedi na konju, i s vojskom njegovom,
Otkrivenje 19,20    I hi uhvaćena zvijer, i s njom lažni prorok, koji učini pred njom znake, kojima zavede one, koji primiše žig zvijerin, i koji se klanjaju slici njezinoj. Živi su bili bačeni oboje u jezero ognjeno, koje gori sumporom;
Otkrivenje 19,21    I ostali su pobijeni mačem, koji izađe iz usta onoga, što sjedi na konju; i sve se ptice nasitiše od mesa njihova. (Ivan Šarić)



Otkrivenje 19,16   
Ivan Šarić: I ima na haljini i na bedru svojemu ime napisano: "Kralj nad kraljevima i Gospodar nad gospodarima".
Daničić-Karadžić: I ima na haljini i na stegnu svome ime napisano: car nad carevima i gospodar nad gospodarima.
Jeruzalemska Biblija: Na ogrtač, o boku, napisano mu ime: "Kralj kraljeva i Gospodar gospodara.
Tomislav Dretar: Na njegovom ogrtaču i na oklopu on nosi napisano jedno ime: Kralj kraljevima i Gospodar gospodarima.
 Knijga O Kristu: Na boku ogrtača piše mu ime: 'Kralj kraljeva i Gospodar gospodara'.
Serbian New Testament: Easy-to-Read Version: На огртачу и на боку му је написано име: ЦАР НАД ЦАРЕВИМА И ГОСПОДАР НАД ГОСПОДАРИМА

Offenbarung 19,16
Elberfelder 1905: Und er trägt auf seinem Gewande und auf seiner Hüfte einen Namen geschrieben: König der Könige und Herr der Herren.
Interlinearübersetzung: Und er hat am Mantel und an seinem Schenkel einen Namen geschrieben: König Könige und Herr Herren.
Luther 1545 (letzte Hand): Vnd hat einen Namen geschrieben auff seinem Kleid / vnd auff seiner hüfften / also / Ein König aller Könige / vnd ein HERR aller Herrn.
 Luther 1912: Und er hat einen Namen geschrieben auf seinem Kleid und auf seiner Hüfte also: Ein König aller Könige und ein HERR aller Herren.
 Luther 1912 - mit Apokryphen: Und er hat einen Namen geschrieben auf seinem Kleid und auf seiner Hüfte also: Ein König aller Könige und ein HERR aller Herren.
Neue Evangelistische: Auf der Seite seines Mantels steht noch ein Name: "König der Könige und Herr der Herren!"
Schlachte 1951:Und er trägt an seinem Kleide und an seiner Hüfte den Namen geschrieben: «König der Könige und Herr der Herren.»
Neue Genfer Übersetzung: Und auf dem Mantel des Reiters – dort, wo der Mantel die Hüfte bedeckt – stand noch ein weiterer Name[u]: »König über alle Könige und Herr über alle Herren.«

Revelation 19,16
21st Century King James Version:  And He hath on His vesture and on His thigh a name written: King Of Kings, And Lord Of Lords
American Standard Version: And he hath on his garment and on his thigh a name written, KINGS OF KINGS, AND LORD OF LORDS.
1599 Geneva Bible: And he hath upon his garment, and upon his thigh, a name written, THE KING OF KINGS AND LORD OF LORDS.
Amplified Bible: And on His garment (robe) and on His thigh He has a name (title) inscribed, king of kings and lord of lords. 




Neki ljudi, pa i prominentni daju sebi utetovirati imena svojih voljenih. Budući da je njihova ljubav ušla pod kožu, vidljiva je za svakog - izjava ljubavi, koju se ne može oprati...


Biblija nam pripovijeda o tome, da je i Bog tetoviran. Iz ljubavi. Priča počinje s uništenjem Jeruzalema. Malobrojni stanovnici su očajni.  Nemaju ideje, kako i šta dalje. Bez plana o tome što bi im moglo pomoći. Ali Bog ih nije zaboravio On želi pomoću gradu i njegovim ljudima.  To je za njega najvažnija stvar. To ima apsolutni prioritet.  Zato on želi ljude, koje voli, stalno imati pred očima.

I zato si Bog pravi tetovažu. Kuda sa tetovažom? Ona ne ide na rame kao kod supruge našeg Saveznog predsjednika. A ni na prsa kao kod Robija Vilijamsa. Pa Bog želi tetovažu kao svoj podsjetnik. Zato najvažnije ide na dlanove, kao kod nekog učenika pred ispit iz matematike. Jer ni jedan dio tijela nemamo tako često pred očima kao ruke: što na svojim rukama vidim to sigurno neću zaboraviti. Dakle, da Bog ne bi zaboravio šta je Jeruzalemu obećao, silueta grada je utetovirana u dlanove.  To je divna silueta sa bedemima i kulama, nije ruševina i tragedija. Tako treba da ponovo bude. To što Bog sebi skicira u rukama je tako reći masterplan za obnovu.  Što će biti od Jeruzalema, to sada u istinskom smislu riječi leži u Božjim rukama. Kako se Božji plan ne bi izbrisao, on ga sebi tetovira u kožu. Jer Božja ljubav nije snimak trenutka, nego je obećanje zauvjek. Ono što leži u ruševinama, nasumično raspršeno, uklapa se u Božji plan kao nova ljepota. Što je slomljeno biće opet čitavo.
Meni imponira Bog koji dijeli patnju i drži se svojih obećanja. Dobro je to što mogu imati povjerenja u to da Bog ima plan za moj život. Dobro je to što Bog u dlanovima pred svojim očima ima od mene više nego li samo krhotine. Dobro je to što je Bog sebi tetovirao moje ime, jer mu ljubav ide pod kožu. To mi daje novu snagu. To me izgrađuje kao nekada Jeruzalem.
Andreas Klodt, Mainz, Evangelistička Crkva

http://www.kirche-im-swr.de/?page=manuskripte&id=9397
Misli na prijelazu iz stare u novu godinu

Župnica Kristina Bretschneider  u evangeličkoj gradskoj crkvi Hofgeismar



Od svih 25 - do 34 -godišnjaka u našoj zemlji, 25% njih su tetovirani. Uzlazni trend , može se pročitati u Wikipediji. Tetovaže nisu moderni izum. Postoje već tisućama godina. Tako su na glečerskoj mumiji ustanovljene mnoge tetovaže. Kao modni detalj, one su ovdje kod nas međutim relativno nova pojava . Ne nedostaje motiva. Dopušteno je gotovo sve, što se dopada. Ali poneki su kasnije već požalili što su se odlučili za tetovažu u određenoj životnoj dobi a često iz trenutnog raspoloženja.

Ali nosi li Bog tetovažu? Kakvo pretenciozno pitanje! Odgovor može biti iznenađujući: Da, Bog nosi tetovažu. Ne tražiti u Wikipediji, nego u Bibliji: "Vidi, urezao sam te u dlanove." (Izaija 49, 16; Biblijski tekst za prvu nedjelju nakon Badnjaka).
Za mene je koncem godine utješna pomisao, da me Bog, takvu kakva/kakav jesam, trajno u njegovim rukama pred očima želi imati. Pitanje, je li moguće da Bog njegovu "Tetovažu" ponekad i zažali, može se postaviti.
Bog se iz ljubavi prema svojoj ljudskoj djeci za tu tetovažu odlučio i potvrdio je sa svojim utjelovljenjem na Božić.
Bog želi biti neodvojivo povezan sa nama ljudskim bićima . Samo to je bitno. Znajući, da smo neizbrisivo "ubodeni" u Božije dlanove, želim vama, drage čitateljke i dragi čitatelji, mir, radost i čvrstu vjeru u novoj 2014 godini!

Preveo iz njemačkog B.K.