U
distriktu Kutch, koji leži na sjeverozapadnoj indijskoj obali,
tatauiranje je tridicijska umjetnost koju izvode žene. Tradicijske šare
važe kao osobni nakit žene i vanjski su znak - iako skromnog -
blagostanja. Nanešene u različitim životnim periodima, a naročito skoro
nakon ženidbe, šare dokumentiraju i životni put odrasle žene, čije lice
po općem shvaćanju tek kroz tatau postaje "ljudski lijepo".
U nekim regijama još ima u svakom selu žena, koja se razumije u bocanje tradicijskih šara i zna spraviti za to potrebne esencije. Crni tuš se spravlja tako što se čađ petroleja miješa sa biljnim uvarkom kore drveta Kino. I iz kore drveta Bio može se skuvati esencija koja sadrži trijeslovinu, a koja daje svijetlo zelene šare; žene katkad miješaju čađ i sa mlijekom ili urinom. Ručni alat majstorica tatauiranja sastoji se iz jedne jednostavne igle.
Šare ukrašavaju samo vidljive dijelove tijela: lice, vrat, početak prsa, ruke, šake i podkoljenice/stopala. U nekim regijama Kutcha žene određenih zanimanja, kao što su pastirke, češljarke, putujuće kovačice nose još i tatauirane male simbole kaste kojoj pripadaju. Muškarci se tatauiraju daleko rjeđe nego žene, najčešće na godišnjim sajmovima, iz zabave ili razmetanja. Tada biraju prizore životinja (favoriziraju dromedare, najdraže životinje pastira iz Kutcha) ili simbolične likove religiozne mitologije.
U nekim regijama još ima u svakom selu žena, koja se razumije u bocanje tradicijskih šara i zna spraviti za to potrebne esencije. Crni tuš se spravlja tako što se čađ petroleja miješa sa biljnim uvarkom kore drveta Kino. I iz kore drveta Bio može se skuvati esencija koja sadrži trijeslovinu, a koja daje svijetlo zelene šare; žene katkad miješaju čađ i sa mlijekom ili urinom. Ručni alat majstorica tatauiranja sastoji se iz jedne jednostavne igle.
Šare ukrašavaju samo vidljive dijelove tijela: lice, vrat, početak prsa, ruke, šake i podkoljenice/stopala. U nekim regijama Kutcha žene određenih zanimanja, kao što su pastirke, češljarke, putujuće kovačice nose još i tatauirane male simbole kaste kojoj pripadaju. Muškarci se tatauiraju daleko rjeđe nego žene, najčešće na godišnjim sajmovima, iz zabave ili razmetanja. Tada biraju prizore životinja (favoriziraju dromedare, najdraže životinje pastira iz Kutcha) ili simbolične likove religiozne mitologije.
(Iz knjige "Geschmückte Haut - Eine Kulturgeschichte der Körperkunst", 2001, Karl Gröning)
Prijevod: Branislav Knežević